Skip to main content

Suluk Dewi Sulasikin bag 5

Suluk Dewi Sulasikin bag 5
Dhandhanggula
1. yèn mangkono katarima ugi |
yèn ta sira tan guru alêman |
tan sumêngguh kèh alane |
kawruhana sêdarum |
mukmin lanang lan mukmin èstri |
lan dadine sakarat |
lêlima kèhipun |
pasthi katêmu sadaya |
wong sêkarat lamun sira aningali |
ing cahya kang lalima ||

2. lah puniku lamat puput ing janji |
lamun durung ningali punika |
cahya lêlima kathahe |
maksih dawa kang umur |
ingkang cahya awarni-warni |
cêmêng abang lan jênar |
ijo putih iku |
lamun aningali cahya |
ingkang cêmêng aglis macaa sirèki |
lailaha ilallah ||

3. nora nana Gusti mung Hyang Widi |
lan Mukhamad ya rasulullaha |
Nabi Mukhamad jatine |
utusannya Hyang Agung |
cahya ingkang cêmêng puniki |
nênggih cahyaning setan |
lamun sira dulu |
marang cahya ingkang abang |
pan puniku cahyane setan mardudi |
nuli sira macaa ||

4. lailaha ilallaha malih |
ya Allahu[22] têgêse mangkana |
tan ana Pangeran manèh |
mung Allah Ingkang Agung |
ya Pangeran ingsun sajati |
yèn aningali sira |
kuning cahyanipun |
puniku cahyaning setan |
ingkang aran iya setan nasarani |
nuli sira macaa ||

5. lailaha ilallohu malih |
uhu iku têgêse mangkana |
tan ana Pangeran manèh |
amung Allah Kang Agung |
ya Pangeran ingsun sajati |
kalamun sira miyat |
ijo cahyanipun |
puniku kang darbe cahya |
Jabarail nuli macaa sirèki |
mangkene kang winaca ||

6. ya takobalahu lawan malih |
uhu iku têgêse kang nyata |
muga narimaa mangke |
Allah Kang Maha Agung |
ya Alloh Ingkang Maha Suci |
uhu kang kaping tiga |
têgêse puniku |
uhu kang murbèng jagad |
apan karya salire ingkang dumadi |
prayuga tanpa rowang ||

7. lamun eling sahadat puniki |
nalikanya cahya irêng têka |
wong mukmin pasèk arane |
lamun lali wong iku |
ing sahadat kang kocap dhingin |
ing cahya irêng têka |
kapir patinipun | aran kapir jahiliyah |
poma-poma dèn rosa sami adhikir |
anyiptaa Hyang Suksma ||

8. lamun eling sahadat marêngi |
cahya abang wong mati mukmin ngam |
yèn lali ing sahadate |
iya kang kocap iku |
dadi mati kapir Yahudi |
sami dipun prayitna |
wong Islam puniku |
dèn rosa maca salawat |
lamun eling sahadat puniku singgih |
cahya kuning katingal ||

9. iya iku patine wong mukmin |
lamun lali ing sahadat ika |
sahadat kang kocap kiye |
mati kapir wong iku |
ing kapire aran nasrani |
sira dipun prayitna |
aja lali iku |
mring Allah Nabi Mukhamad |
lamun eling ing sahadat kang cahya wilis |
iyèku ingaranan ||

10. mukmin kasusulan patinèki |
lamun lali wong iku kang sadat |
iya ingkang kocap kiye |
mati kapir wong iku |
kapir kharamiyah namèki |
milane dèn prayitna |
aja gung katungkul |
kanikmatan anèng dunya |
gawe limut sakèh ingkang pangabêkti |
prêlu sunat tinilar ||

11. lamun sira mangke aningali |
marang cahya ingkang langkung pêthak |
nur Mukhamad iku rane |
nuli macaa gupuh |
hu hu yayi ing têgêsnèki |
ya hu ya hu ya Allah |
ya Mukhamad rasul |
iku cahya langkung endah |
poma-poma iku kukuhana yayi |
iku mati utama ||

12. lamun ana wong iku ngêmasi |
aningali cahya langkung pêthak |
luwih utama patine |
pasthi eling puniku |
ing sahadat kang kocap dhingin |
karanane mangkana |
wajib kang satuhu |
pan sayêkti yayi iya |
wus dèn pasthi marang nabi kang rong kêthi |
lawan patlikur nambang ||

Comments

Popular posts from this blog

Makna Kembang Setaman

MAKNA BUNGA " kembang staman "  dalam Sesaji Jawa  Kembang setaman versi Jawa" terdiri dari beberapa jenis bunga Yakni : Mawar, Melati, kanthil & Kenanga. Mengenal Berbagai Simbol Penghormatan Dalam falsafah hidup Jawa, berbakti kepada kedua orang tua dan para leluhur yang menurunkan adalah suatu ajaran yang diagungkan. Orang Jawa yang memahami hakekat hidup, tentunya akan sangat memahami apabila kesuksesan lahir dan batin tak akan bisa diraih apabila kita menjadi seorang anak atau generasi penerus yang durhaka kepada orang tua dan para leluhur yang menurunkannya. Ungkapan rasa berbakti, tidak hanya diucapkan dalam ikrar doa-doa puji-pujian yang ditujukan kepada leluhurnya. Salah satu wujud konkrit rasa berbakti tersebut adalah berupa sesaji, yang dimaksud sebagai persembahan atas segala rasa hormat dan rasa terimakasih tak terhingga kepada para leluhur yang telah wafat yang mana semasa hidupnya telah berjasa memberikan warisan ilmu, harta-benda, dan lingku...

Negarakertagama (Sansekerta)

Negarakertagama   Kitab Negarakertagama ini terdiri dari 98 Pupuh (Bagian dalam penulisan menggunakan media daun lontar) dan terdiri dari 2 bagian yang sama-sama setiap bagiannya tersebut terdiri dari 49 Pupuh. Berikut bagian dari pupuh-pupuh tersebut :  Bagian I -7 Pupuh tentang Raja dan Keluarganya -9 Pupuh tentang Kota dan Wilayah Majapahit -23 Pupuh tentang Perjalanan Raja keliling ke Lumajang -10 Pupuh tentang Silsilah Raja Majapahit Bagian II -5 Pupuh tentang perburuan Raja di Hutan Nandawa -5 Pupuh tentang perjalana pulang Raja ke Majapahit -1 Pupuh tentang oleh-oleh yang dibawa pulang dari berbagai daerah yang dikunjung -10 Pupuh tentang perhatian kepada leluhur -2 Pupuh tentang kematian Gajah Mada -10 Pupuh tentang bangunan-bangunan suci di Jawa dan Bali -9 Pupuh tentang upacara berkala -7 Pupuh tentang pujangga pemuja raja(Tentang diri Prapanca) NEGARA KERTAGAMA PUPUH 1-7 [Pupuh 1]     om nathaya namostu te stutinin atpada ri pada bhatara nityaça,...

Filosofi Jawa

Orang Jawa pada jaman dahulu selalu mempergunakan FILOSOFI/ UNEN-ENEN untuk menata kehidupan sehari-hari. Dan menerapkannya, maka dari itulah orang Jawa kuno terlihat lebih SANTUN daripada orang Jawa sekarang yang sudah terpengaruh oleh MODERNISASI, yang lebih mengutamakan EGO  daan kesenangan diri sendiri karena hanya mempelajari ilmu di bangku sekolah saja. Mungkin perlu adanya pembelajaran pada anak muda sekarang tentang MAKNA DAN ARTI HIDUP yang sejati dengan bantuan Filosofi Jawa Kuno. Sering terdengar perkataan yang terlontar dari orang-orang Jawa tua untuk anak2 muda sekarang WONG JOWO NANGING ORA JAWANI  yang artinya Orang Jawa tetapi tidak mengerti dan memahami makna dan tatanan kebaikan .  Di bawah ini sedikit dari Filosofi Jawa yang mungkin bisa mengingatkan dan membuka hati kita semua tentang keindahan FILOSOFI JAWA  yang masih cocok untuk diterapkan di sepanjang jaman. Ngluruk Tanpa Bala, Menang Tanp...