Skip to main content

Suluk Dewi Sulasikin bag 8


Suluk Dewi Sulasikin bag 8
Kinanthi

1. kinanthi ingkang winuwus |
kang kari anèng nêgari |
dèn awas sariranira |
sasat wêruh suksma jati |
awake kang kinawruhan |
anênggih kalih prakawis ||



2. awak lair kang kadulu |
kêlawan ati kêkalih |
ati lair katingalan |
kêlawan ati kêkalih |
lair batin bedakêna |
nanging nyatane kang lair ||

3. kang lair pasthi maujut |
sarta lawan batinnèki |
kang batin pasthi katingal |
dene anane kang batin |
angutus mring lairira |
kang lair kalingan batin ||

4. pangandikanya Hyang Agung |
marang kanjêng rasul nabi |
kang minôngka gêdhonging Hyang |
sêsoroge gêdhong mukmin |
ambukak sakèhing rasa |
Mukhamad iku kêkasih ||

5. Mukhamad warnane iku |
iya rupa rijal gaip |
pan sangking karsanira Hyang |
lalirune Suksma jati |
kang ingaran wujut tunggal |
tan ana wujut kêkalih ||

6. yèn sira ayun lumaku |
anganggoa rasul singgih |
pangucapira khaklollah |
pangambu pamyarsanèki |
paningalira makripat |
pan dadi badan rokhani ||

7. roh ilapi aranipun |
rokhani badane singgih |
pan iku langkung utama |
dadi tingale lêstari |
marang Suksma Maha Mulya |
kêlawan ingkang kêkasih ||

8. nabi wali mukmin iku |
sêdaya sami kawingking |
pan dadi angucap dhawak |
kêlawan nabi kêkasih |
marang Suksma Maha Mulya |
tan kandhêg anjohar jisim ||

9. tingale rukyat puniku |
dèn awas sira ningali |
kadi aningali wulan |
tatkalanira ing wêngi |
anglir wulan karainan |
makripat kêpalanèki ||

10. yèn sira ayun andulu |
marang Suksma Maha Suci |
kêlawan mata kêpala |
ing têmbe datan ningali |
yêkti wuta tingalira |
nora wêruh ing Hyang Widi ||

11. yèn arsa awas andulu |
ing wujude Suksma jati |
dèn awas ing rupanira |
iku warnanya Hyang Widi |
awase kêlawan apa |
sira ngiloa ing carmin ||

12. kalbu mukmin ta puniku |
minôngka paesan êning |
ênggone sipate tingal |
kêlawan ananing Widi |
iya ati kang têtiga |
dudu atinirèng jisim ||

13. ati ingkang bôngsa luhur |
minôngka ananing Widi |
ana rupa tigang warna |
iya kadim kang rumiyin |
kapindhone kadim mudas |
katigane murdas singgih ||

14. yaiku upamanipun |
dhalang wayang lawan kêlir |
dhalange pan wujut tunggal |
wayangira roh ilapi |
kêlire akyan sabitah |
karone nyata ing kêlir ||

15. mulane ingaran iku |
kêlir wus katrapan ringgit |
dhalange anukmèng wayang |
wayange anukmèng kêlir |
kêlire anukmèng dhawak |
pan iku wujud birai ||

16. sampun tumêkèng salulut |
ewuh dènnya angarani |
lamun angrasa kawula |
dadi wujutira kalih |
yèn sira ngrasa Pangeran |
sakuthu lawan Hyang Widi ||

17. mulane puniku luput |
dene sêkuthu Hyang Widi |
mangeran kang sipat baka |
langgêng sipate Hyang Widi |
tan kêna tinunggal karsa |
pan nora panggih-pinanggih ||

18. yèn wus dudu polahipun |
pan têmbe angrasakna pati |
sayêktine brata ngarang |
angarang marang Hyang Widi |
poma sira iku poma |
tinêkanan rasa jati ||

Tamat, Sèh Madal kalihan Dèwi Sulasikin.

Comments

Popular posts from this blog

Makna Kembang Setaman

MAKNA BUNGA " kembang staman "  dalam Sesaji Jawa  Kembang setaman versi Jawa" terdiri dari beberapa jenis bunga Yakni : Mawar, Melati, kanthil & Kenanga. Mengenal Berbagai Simbol Penghormatan Dalam falsafah hidup Jawa, berbakti kepada kedua orang tua dan para leluhur yang menurunkan adalah suatu ajaran yang diagungkan. Orang Jawa yang memahami hakekat hidup, tentunya akan sangat memahami apabila kesuksesan lahir dan batin tak akan bisa diraih apabila kita menjadi seorang anak atau generasi penerus yang durhaka kepada orang tua dan para leluhur yang menurunkannya. Ungkapan rasa berbakti, tidak hanya diucapkan dalam ikrar doa-doa puji-pujian yang ditujukan kepada leluhurnya. Salah satu wujud konkrit rasa berbakti tersebut adalah berupa sesaji, yang dimaksud sebagai persembahan atas segala rasa hormat dan rasa terimakasih tak terhingga kepada para leluhur yang telah wafat yang mana semasa hidupnya telah berjasa memberikan warisan ilmu, harta-benda, dan lingku...

Negarakertagama (Sansekerta)

Negarakertagama   Kitab Negarakertagama ini terdiri dari 98 Pupuh (Bagian dalam penulisan menggunakan media daun lontar) dan terdiri dari 2 bagian yang sama-sama setiap bagiannya tersebut terdiri dari 49 Pupuh. Berikut bagian dari pupuh-pupuh tersebut :  Bagian I -7 Pupuh tentang Raja dan Keluarganya -9 Pupuh tentang Kota dan Wilayah Majapahit -23 Pupuh tentang Perjalanan Raja keliling ke Lumajang -10 Pupuh tentang Silsilah Raja Majapahit Bagian II -5 Pupuh tentang perburuan Raja di Hutan Nandawa -5 Pupuh tentang perjalana pulang Raja ke Majapahit -1 Pupuh tentang oleh-oleh yang dibawa pulang dari berbagai daerah yang dikunjung -10 Pupuh tentang perhatian kepada leluhur -2 Pupuh tentang kematian Gajah Mada -10 Pupuh tentang bangunan-bangunan suci di Jawa dan Bali -9 Pupuh tentang upacara berkala -7 Pupuh tentang pujangga pemuja raja(Tentang diri Prapanca) NEGARA KERTAGAMA PUPUH 1-7 [Pupuh 1]     om nathaya namostu te stutinin atpada ri pada bhatara nityaça,...

Filosofi Jawa

Orang Jawa pada jaman dahulu selalu mempergunakan FILOSOFI/ UNEN-ENEN untuk menata kehidupan sehari-hari. Dan menerapkannya, maka dari itulah orang Jawa kuno terlihat lebih SANTUN daripada orang Jawa sekarang yang sudah terpengaruh oleh MODERNISASI, yang lebih mengutamakan EGO  daan kesenangan diri sendiri karena hanya mempelajari ilmu di bangku sekolah saja. Mungkin perlu adanya pembelajaran pada anak muda sekarang tentang MAKNA DAN ARTI HIDUP yang sejati dengan bantuan Filosofi Jawa Kuno. Sering terdengar perkataan yang terlontar dari orang-orang Jawa tua untuk anak2 muda sekarang WONG JOWO NANGING ORA JAWANI  yang artinya Orang Jawa tetapi tidak mengerti dan memahami makna dan tatanan kebaikan .  Di bawah ini sedikit dari Filosofi Jawa yang mungkin bisa mengingatkan dan membuka hati kita semua tentang keindahan FILOSOFI JAWA  yang masih cocok untuk diterapkan di sepanjang jaman. Ngluruk Tanpa Bala, Menang Tanp...