Skip to main content

Suluk Dewi Sulasikin bag3

Suluk Dewi Sulasikin bag3
 Asmaradana

1. puniku ngèlmu kang dadi |
nyatane ngèlmu punika |
dudu johar jisim mangke |
dudu nyawa dudu suksma |
pan dudu uripira |
dèn awas sira ing ngèlmu | sadatira lagi ora ||

2. gurokêna kang sayêkti |
lagi sira tanpa bapa |
miwah tanpa ibu mangke |
puniku ingaran sadat |
sadatira duk nora |
lawan pamuwusirèku | iku ingaranan sahadat ||

3. miwah gonira ing nguni |
dèn sami pagurokêna |
tan beda rêke surupe |
apan waktunira ana |
awasna dèn sanyata |
puniku pangawruh ingsun |
pamêjang ingsun mring sira ||

4. iku gaibing wong singgih |
ujar iku linarangan |
nyata gustiningsun anggèr |
puniku dipun waspada |
pan gaiping pandhita |
lah bêcik gurokna iku |
ing tatrape dipun awas ||

5. apa maning aran jisim |
jisim iku aran sadat |
kang suksma lah iku mangke |
ing sipatira duk nora |
iku sira wêruha |
awasêna kang satuhu |
iku wangsiting pandhita ||

6. aja sira milang jisim |
aja tungkul marang têmbang |
miwah ing sipate mangke |
aja sira ngucap iman |
tokit lawan makripat |
puniku kasasar agung |
katungkul ing dat lan sipat ||

7. lagi sira tanpa jisim |
dèn awas sira tumingal |
awasêna padha mangke |
iku mêrtapa ngagêsang |
sampurnane kasedan |
lagi tanpa jasad iku |
puniku pagurokêna ||

8. iku gaibing wong luwih |
kang kinèn awas ing solah |
pilih ingkang têkèng kono |
upayanên kang sanyata |
poma pagurokêna |
jatine awas ing ngèlmu |
ingaran sadat sakarat ||

9. yèn arsa wêruha sami |
ulihêna tingalira |
duk anèng ing dalêm mangke |
jroning wêtêng biyangira |
pujinira samana |
ingaran sadat puniku |
apa sandhang panganira ||

10. puniku ingaran ngèlmi |
prayogane kawruhana |
naptu gaip ingarane |
dèn awas pagurokêna |
sasmitane pandhita |
dèn sampurna awasipun |
sapolahe wong sêmbahyang ||

11. yèn awas pituduh iki |
nora wuninga ing salat |
miwah sadat sêkarate |
nora wuninga ing sêmbah |
iku padha takokna |
yèn sampun awas ing ngriku |
muliha duk lagi nora ||

12. singgahana marga kang sirik |
dohana marga kang sasar |
rahayua salawase | dèn awas ing paranira |
iya panggonanira |
pan iya dulu-dinulu |
duk durung ing badan nyawa ||

13. lah ing ngêndi ingkang angèksi |
dudu ta biraènira |
sira pagurokna mangke |
salat daim ukumana |
poma sira takokna |
duk lare sira puniku |
iya iku ngèlmunira ||

14. titine suluk puniki |
elinga mring kang utama |
nablègakên ing patine |
dèn awas sira tumingal |
sajatine sampurna |
ulatana dèn katêmu |
êndi nyawa êndi suksma ||

15. upamane mirah adi |
êmbanira padha mirah |
yèn êmas iku êmbane |
kurang utama kang mirah |
sajatine sarira |
ingkang mirah paminipun |
iku pêpadhane suksma ||

16. ya êmas pêpadhane jisim |
mirah môngka sêjatinya |
sarira jati uripe |
pan nora kêlawan nyawa |
muwus datanpa lidhah |
ngrungu nora karna iku |
tumingal nora lan netra ||

17. dene ingkang jisim iki |
kinarya êmbanan mulya |
puniku rêke sênêne |
dèn eling-eling ing driya |
sajatine sarira |
êmbananira kang luhung |
kinarya êmban kang mulya ||

18. yèn wêruha tata kalih |
punika sapa cidraa |
ingkang tunggal ing kawruhe |
angliwati kang utusan |
tingkahe suksma ika |
ingaranan iku bêstu |
uripe dèn aku Allah ||

19. dene antaranirèki |
kang polah lan kang pinolah |
tan ana bedane mangke |
tan pisah tan kumpul nyata |
ewuh pambudinira |
yèn sampun tumêkèng ngriku |
sayêkti langkung gaibnya ||

Comments

Popular posts from this blog

Makna Kembang Setaman

MAKNA BUNGA " kembang staman "  dalam Sesaji Jawa  Kembang setaman versi Jawa" terdiri dari beberapa jenis bunga Yakni : Mawar, Melati, kanthil & Kenanga. Mengenal Berbagai Simbol Penghormatan Dalam falsafah hidup Jawa, berbakti kepada kedua orang tua dan para leluhur yang menurunkan adalah suatu ajaran yang diagungkan. Orang Jawa yang memahami hakekat hidup, tentunya akan sangat memahami apabila kesuksesan lahir dan batin tak akan bisa diraih apabila kita menjadi seorang anak atau generasi penerus yang durhaka kepada orang tua dan para leluhur yang menurunkannya. Ungkapan rasa berbakti, tidak hanya diucapkan dalam ikrar doa-doa puji-pujian yang ditujukan kepada leluhurnya. Salah satu wujud konkrit rasa berbakti tersebut adalah berupa sesaji, yang dimaksud sebagai persembahan atas segala rasa hormat dan rasa terimakasih tak terhingga kepada para leluhur yang telah wafat yang mana semasa hidupnya telah berjasa memberikan warisan ilmu, harta-benda, dan lingku...

Negarakertagama (Sansekerta)

Negarakertagama   Kitab Negarakertagama ini terdiri dari 98 Pupuh (Bagian dalam penulisan menggunakan media daun lontar) dan terdiri dari 2 bagian yang sama-sama setiap bagiannya tersebut terdiri dari 49 Pupuh. Berikut bagian dari pupuh-pupuh tersebut :  Bagian I -7 Pupuh tentang Raja dan Keluarganya -9 Pupuh tentang Kota dan Wilayah Majapahit -23 Pupuh tentang Perjalanan Raja keliling ke Lumajang -10 Pupuh tentang Silsilah Raja Majapahit Bagian II -5 Pupuh tentang perburuan Raja di Hutan Nandawa -5 Pupuh tentang perjalana pulang Raja ke Majapahit -1 Pupuh tentang oleh-oleh yang dibawa pulang dari berbagai daerah yang dikunjung -10 Pupuh tentang perhatian kepada leluhur -2 Pupuh tentang kematian Gajah Mada -10 Pupuh tentang bangunan-bangunan suci di Jawa dan Bali -9 Pupuh tentang upacara berkala -7 Pupuh tentang pujangga pemuja raja(Tentang diri Prapanca) NEGARA KERTAGAMA PUPUH 1-7 [Pupuh 1]     om nathaya namostu te stutinin atpada ri pada bhatara nityaça,...

Filosofi Jawa

Orang Jawa pada jaman dahulu selalu mempergunakan FILOSOFI/ UNEN-ENEN untuk menata kehidupan sehari-hari. Dan menerapkannya, maka dari itulah orang Jawa kuno terlihat lebih SANTUN daripada orang Jawa sekarang yang sudah terpengaruh oleh MODERNISASI, yang lebih mengutamakan EGO  daan kesenangan diri sendiri karena hanya mempelajari ilmu di bangku sekolah saja. Mungkin perlu adanya pembelajaran pada anak muda sekarang tentang MAKNA DAN ARTI HIDUP yang sejati dengan bantuan Filosofi Jawa Kuno. Sering terdengar perkataan yang terlontar dari orang-orang Jawa tua untuk anak2 muda sekarang WONG JOWO NANGING ORA JAWANI  yang artinya Orang Jawa tetapi tidak mengerti dan memahami makna dan tatanan kebaikan .  Di bawah ini sedikit dari Filosofi Jawa yang mungkin bisa mengingatkan dan membuka hati kita semua tentang keindahan FILOSOFI JAWA  yang masih cocok untuk diterapkan di sepanjang jaman. Ngluruk Tanpa Bala, Menang Tanp...