Skip to main content

Suluk Dewi Sulasikin bag 7

Suluk Dewi Sulasikin bag 7

Pangkur


1. yèn sira anggêgurua |
ngulatana guru ingkang sayêkti |
kang sampun putus ing ngèlmu |
sarengat lan tarekat |
lan khakekat makripat salawasipun |
lawan sira têtakona |
bumi kang papitu yayi ||


2. lan langit papitu ika |
dumunungna nyata nèng jroning jisim |
iku sira dipun wêruh |
dadi jatining manungsa |
yèn tan wêruh durung Islam janma iku |
pan maksih Islam-islaman | jatine wong tuwa tuli ||

3. yèn sira ayun wêruha |
ingkang aran bumi pêpitu yayi |
bumi kang dhingin puniku |
kang aran bumi rêtna |
kaping kalih ingkang aran bumi kalbu |
sanubari kaping tiga | kaping pate bumi budi ||

4. bumi jinêm kaping lima |
kaping nême bumi suksma puniki |
bumi rasa kaping pitu |
wus jangkêp pitung prakara |
pan binabar têgêse bumi pêpitu |
anadene bumi rêtna |
ing dhadha dununge yêkti ||

5. yaiku gêdhong kastuba |
panggonane sakèhing manungsa iki |
astanane Islam iku | yayi bumi satunggal |
kaping kalih bumi kalbu wastanipun |
iya astanane Islam | kaping tiga sanubari ||

6. iku astanane tunggal |
kaping pate kang aran bumi budi |
astanane pikir iku |
bumi jinêm ping lima |
astanane kang sayêkti sih satuhu |
kaping nême bumi suksma |
astananira Hyang Widi ||

7. kaping pitu bumi rasa |
têgêsipun yaiku ingkang urip |
têgêse urip satuhu |
ingakên wujud Allah |
dèn waspada sakèh kang padha karungu |
yèn sira ayun Islama |
kasmaran mangun abrangti ||

Asmaradana

1. sira kawruhana malih |
aran langit pitu ika |
dèn waspada sira anggèr |
dununge anèng sarira |
iku ingaranan nyawa |
langit jasmani puniku |
tinitah marang Hyang Suksma ||

2. yayi iku kang satunggil |
kapindhone kang ingaran |
iku êroh sajatine |
amêpêki nèng sarira |
cinatur kaping tiga |
langit napsani ranipun |
amêpêki badanira ||

3. kaping pat langit rokhani |
amêpêki ngèlmunira |
ing badanira sakèhe |
langit rohmani ping lima |
amêpêki kang cahya |
nèng badanira puniku |
langit nurani kang mulya ||

4. iya iku kang mêpêki |
madhêp ing badan sadaya |
langit roh ilapi mangke |
puniku nyatane asrah |
nèng badannya sadaya |
iku sira dipun wêruh |
dadi mulyaning manungsa ||

5. sira kawruhana malih |
ingkang aran kanugrahan |
lawan nugraha jatine |
nugrahan mungguh kawula |
yèn nugraha Hyang Suksma |
lir bêdhug iku tinabuh |
têtabuhe kanugrahan ||

6. unine nugraha jati |
kang nabuh manungsa mulya |
ingkang mantêp panrimane |
wong pana tigang prakara |
antuk jênêng manungsa |
iku janma kang linuhung |
wong cêngêng marang Pangeran ||

7. iku salat kang sajati |
wong pana tigang prakara |
lir toya mili sêmbahe |
yogya sami ngawruhana |
pan iku printahing Hyang |
sirna luluh kang tinêmu |
labête wus wujut tunggal ||

8. lawan kawruhana malih |
siksa kubur dèn waspada |
apa kang siniksa mangke |
apa kulit dagingira |
apa ta badan nyawa |
balung roh datullah iku |
kang jasat manut kiwala ||

9. badan sakojur puniki |
lir sarah munggèng lautan |
tumindak lan nugrahane |
yêkti pan drêma kewala |
mobah musiking suksma |
ing saparan-paran anut |
tan darbe polah priyôngga ||

10. ingkang dipun siksa nênggih |
dudu jasat dudu nyawa |
dudu suksma sajatine |
dudu rasa kang siniksa |
yêktine apan iya |
sipatulloh kang tumimbul |
kang jasat anut kiwala ||

11. ingkang dipun siksa nênggih
apan ta caritanira |
yaiku yayi ing têmbe |
panggonanira kang mulya |
têngahe wringin sungsang |
iku sira dipun wêruh |
ênggone wong rasa tunggal ||

Comments

Popular posts from this blog

Makna Kembang Setaman

MAKNA BUNGA " kembang staman "  dalam Sesaji Jawa  Kembang setaman versi Jawa" terdiri dari beberapa jenis bunga Yakni : Mawar, Melati, kanthil & Kenanga. Mengenal Berbagai Simbol Penghormatan Dalam falsafah hidup Jawa, berbakti kepada kedua orang tua dan para leluhur yang menurunkan adalah suatu ajaran yang diagungkan. Orang Jawa yang memahami hakekat hidup, tentunya akan sangat memahami apabila kesuksesan lahir dan batin tak akan bisa diraih apabila kita menjadi seorang anak atau generasi penerus yang durhaka kepada orang tua dan para leluhur yang menurunkannya. Ungkapan rasa berbakti, tidak hanya diucapkan dalam ikrar doa-doa puji-pujian yang ditujukan kepada leluhurnya. Salah satu wujud konkrit rasa berbakti tersebut adalah berupa sesaji, yang dimaksud sebagai persembahan atas segala rasa hormat dan rasa terimakasih tak terhingga kepada para leluhur yang telah wafat yang mana semasa hidupnya telah berjasa memberikan warisan ilmu, harta-benda, dan lingku...

Negarakertagama (Sansekerta)

Negarakertagama   Kitab Negarakertagama ini terdiri dari 98 Pupuh (Bagian dalam penulisan menggunakan media daun lontar) dan terdiri dari 2 bagian yang sama-sama setiap bagiannya tersebut terdiri dari 49 Pupuh. Berikut bagian dari pupuh-pupuh tersebut :  Bagian I -7 Pupuh tentang Raja dan Keluarganya -9 Pupuh tentang Kota dan Wilayah Majapahit -23 Pupuh tentang Perjalanan Raja keliling ke Lumajang -10 Pupuh tentang Silsilah Raja Majapahit Bagian II -5 Pupuh tentang perburuan Raja di Hutan Nandawa -5 Pupuh tentang perjalana pulang Raja ke Majapahit -1 Pupuh tentang oleh-oleh yang dibawa pulang dari berbagai daerah yang dikunjung -10 Pupuh tentang perhatian kepada leluhur -2 Pupuh tentang kematian Gajah Mada -10 Pupuh tentang bangunan-bangunan suci di Jawa dan Bali -9 Pupuh tentang upacara berkala -7 Pupuh tentang pujangga pemuja raja(Tentang diri Prapanca) NEGARA KERTAGAMA PUPUH 1-7 [Pupuh 1]     om nathaya namostu te stutinin atpada ri pada bhatara nityaça,...

Filosofi Jawa

Orang Jawa pada jaman dahulu selalu mempergunakan FILOSOFI/ UNEN-ENEN untuk menata kehidupan sehari-hari. Dan menerapkannya, maka dari itulah orang Jawa kuno terlihat lebih SANTUN daripada orang Jawa sekarang yang sudah terpengaruh oleh MODERNISASI, yang lebih mengutamakan EGO  daan kesenangan diri sendiri karena hanya mempelajari ilmu di bangku sekolah saja. Mungkin perlu adanya pembelajaran pada anak muda sekarang tentang MAKNA DAN ARTI HIDUP yang sejati dengan bantuan Filosofi Jawa Kuno. Sering terdengar perkataan yang terlontar dari orang-orang Jawa tua untuk anak2 muda sekarang WONG JOWO NANGING ORA JAWANI  yang artinya Orang Jawa tetapi tidak mengerti dan memahami makna dan tatanan kebaikan .  Di bawah ini sedikit dari Filosofi Jawa yang mungkin bisa mengingatkan dan membuka hati kita semua tentang keindahan FILOSOFI JAWA  yang masih cocok untuk diterapkan di sepanjang jaman. Ngluruk Tanpa Bala, Menang Tanp...