Skip to main content

Radèn Sumarja 1

Suluk Radèn Sumarja Gêguru Dhatêng Pandhita,
Nêgês Masalah Lampahipun Bimasuci.


Bismillahirahmannirrahim

Kinanthi

1. Radèn Sumarja umatur |
kawula asring udani |
cariyose kitab Jawa |
ingkang nami Dewaruci |
punapa inggih isbatan |
tuwin ta inggih sayêkti ||

2. yèn ta yêktosa puniku |
pagene Sang Hyang Pramèsthi |
têka botên amêmalang |
sakarsa-karsane dadi |
dene duk Rêsi Wisrawa |
mêmulang Dèwi Sukèsi ||

3. punika antuk sêsiku |
dera Risang Udipati |
dosane miyak warana |
môngka Risang Bayusiwi |
ambuka kang Sastracêtha |
Sastrajindra malah luwih ||

4. mèsêm ngandika sang wiku |
yèn ta botêna sayêkti |
de sampun pinacak kitab |
lamun dora ta upami |
têmah èwêt raosing tyas |
sarèhning kawula laip ||

5. têmah botên sagêd gayuh |
anak puniku prakawis |
umatur Radèn Sumarja |
kawula nuwun aksami |
para sawabe ing tuwan |
pun patik ingkang nglampahi ||

6. sang tapa ngandika arum |
marmane Wisrawa Rêsi |
kasiku dening jawata |
wani miyak aling-aling |
prasasat ngaku bathara |
witing jaman purwa nguni ||

7. awit prakara puniku |
de Sang Gôndawrakta siwi |
bangkite sangking atômpa |
wawêjange Dewaruci |
buka gaibing Hyang Suksma |
wus bageane pribadi ||

8. pêpadhanira ing ênu |
nalikane para wali |
kang aran Sèh Sitijênar |
jaman Dêmak kaping kalih |
Pangeran Panggung kang nama |
kaping tri kala Mantawis ||

9. Amongraga wastanipun |
katri sami kumawani |
amiyak wadananing Hyang |
angrusakakên agami |
sarake Jêng Nabi Duta |
Mukhamad ingkang sinêlir ||

10. wong têtiga sami kukum |
kenging wiradating aji |
Sèh Sitijênar pinêdhang |
Pangeran Panggung dèn bêsmi |
katiga Sèh Amongraga |
kinêlêm laut Tunjungbrit ||

11. kilap sabakdaning kukum |
kula tan sagêd andugi |
dhêku radèn kalihira |
prasami padhang kang galih |
caritane sang pandhita |
nglêlimput wong lara brangti ||

12. sang dwijawara amuwus |
wawi anakmas kêkalih |
wêkdal luhur sampun môngsa |
sandika risang sinung ngling |
minggah langgar laju salat |
patrape kadi duk nguni ||

13. tan kawarna bakda sampun |
katri ngalih mring pandhapi |
ngandika purwa wasana |
hèh cantrik wêtokna nuli |
ing saana-ananira |
wus lingsir sêdhênge bukti ||

14. santri kêkalih abikut |
angladosakên sêsaji |
apan nutug samya dhahar |
rampung ingundurkên sami |
sinalinan dhêdhaharan |
warna-warna cara ngardi ||

15. Radèn Sumarja umatur |
tuwanku sang maharêsi |
ulun mugi têdahêna |
masalahe Dewaruci |
paran amba sagêd nelad |
lir brangtane bayu siwi ||

16. sang tapa mèsêm lingnya rum |
inggih anakmas wak mami |
asagah dèrèng kantênan |
yèn mopoa kula sirik |
yèn arsa saananira |
pun bapa boya gumingsir ||

17. saking pangraosing kalbu |
kilap lêpat kilap sisip |
borong ingkang sami myarsa |
sawontêne cara ngardi |
wong pêrang tanpa landhêsan |
botên kenging dèn dukani ||

18. kala sang panênggak Pandhu |
sêdya arsa angulati |
ingkang warih tata darma |
môngka sucining dumadi |
puruhitèng Dhanyang Druna |
ing kono margane olih ||

19. nadyan iku kênèng apus |
pra Pandhawa pinrih pati |
ananging Sang Bratasena |
sêdyaning tyas mung ngulati |
sampurnaning dhirinira |
nora ngetang baya pati ||

20. makatên si wong gêguru |
lamun kadi Bayusiwi |
wong pruhitèng jaman mangkya |
jêr atine minggrang-minggring |
sakirna kang dipun ancas |
sayêkti botên pinanggih ||

Comments

Popular posts from this blog

Makna Kembang Setaman

MAKNA BUNGA " kembang staman "  dalam Sesaji Jawa  Kembang setaman versi Jawa" terdiri dari beberapa jenis bunga Yakni : Mawar, Melati, kanthil & Kenanga. Mengenal Berbagai Simbol Penghormatan Dalam falsafah hidup Jawa, berbakti kepada kedua orang tua dan para leluhur yang menurunkan adalah suatu ajaran yang diagungkan. Orang Jawa yang memahami hakekat hidup, tentunya akan sangat memahami apabila kesuksesan lahir dan batin tak akan bisa diraih apabila kita menjadi seorang anak atau generasi penerus yang durhaka kepada orang tua dan para leluhur yang menurunkannya. Ungkapan rasa berbakti, tidak hanya diucapkan dalam ikrar doa-doa puji-pujian yang ditujukan kepada leluhurnya. Salah satu wujud konkrit rasa berbakti tersebut adalah berupa sesaji, yang dimaksud sebagai persembahan atas segala rasa hormat dan rasa terimakasih tak terhingga kepada para leluhur yang telah wafat yang mana semasa hidupnya telah berjasa memberikan warisan ilmu, harta-benda, dan lingku...

Negarakertagama (Sansekerta)

Negarakertagama   Kitab Negarakertagama ini terdiri dari 98 Pupuh (Bagian dalam penulisan menggunakan media daun lontar) dan terdiri dari 2 bagian yang sama-sama setiap bagiannya tersebut terdiri dari 49 Pupuh. Berikut bagian dari pupuh-pupuh tersebut :  Bagian I -7 Pupuh tentang Raja dan Keluarganya -9 Pupuh tentang Kota dan Wilayah Majapahit -23 Pupuh tentang Perjalanan Raja keliling ke Lumajang -10 Pupuh tentang Silsilah Raja Majapahit Bagian II -5 Pupuh tentang perburuan Raja di Hutan Nandawa -5 Pupuh tentang perjalana pulang Raja ke Majapahit -1 Pupuh tentang oleh-oleh yang dibawa pulang dari berbagai daerah yang dikunjung -10 Pupuh tentang perhatian kepada leluhur -2 Pupuh tentang kematian Gajah Mada -10 Pupuh tentang bangunan-bangunan suci di Jawa dan Bali -9 Pupuh tentang upacara berkala -7 Pupuh tentang pujangga pemuja raja(Tentang diri Prapanca) NEGARA KERTAGAMA PUPUH 1-7 [Pupuh 1]     om nathaya namostu te stutinin atpada ri pada bhatara nityaça,...

Filosofi Jawa

Orang Jawa pada jaman dahulu selalu mempergunakan FILOSOFI/ UNEN-ENEN untuk menata kehidupan sehari-hari. Dan menerapkannya, maka dari itulah orang Jawa kuno terlihat lebih SANTUN daripada orang Jawa sekarang yang sudah terpengaruh oleh MODERNISASI, yang lebih mengutamakan EGO  daan kesenangan diri sendiri karena hanya mempelajari ilmu di bangku sekolah saja. Mungkin perlu adanya pembelajaran pada anak muda sekarang tentang MAKNA DAN ARTI HIDUP yang sejati dengan bantuan Filosofi Jawa Kuno. Sering terdengar perkataan yang terlontar dari orang-orang Jawa tua untuk anak2 muda sekarang WONG JOWO NANGING ORA JAWANI  yang artinya Orang Jawa tetapi tidak mengerti dan memahami makna dan tatanan kebaikan .  Di bawah ini sedikit dari Filosofi Jawa yang mungkin bisa mengingatkan dan membuka hati kita semua tentang keindahan FILOSOFI JAWA  yang masih cocok untuk diterapkan di sepanjang jaman. Ngluruk Tanpa Bala, Menang Tanp...